ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μια πώληση που δεν είναι πώληση και μια αγορά που δεν είναι αγορά – Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μια πώληση που δεν είναι πώληση και μια αγορά που δεν είναι αγορά – Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

Η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έπρεπε να γίνει εδώ και πολλά χρόνια για να μη συσσωρεύονται χρέη σε βάρος του ελληνικού λαού και για να υπάρξει, επιτέλους, σύγχρονος σιδηρόδρομος στη χώρα μας, ολοκληρώνεται σήμερα με τον χειρότερο, από οικονομικής άποψης, τρόπο για τα ελληνικά συμφέροντα. Για να αποδειχθεί για μία ακόμη φορά ότι οι ιδεοληψίες, οι καθυστερήσεις και οι άγονες κομματικές αντιπαραθέσεις καταλήγουν στην πλάτη του ελληνικού λαού.

Το συνολικό τίμημα της πώλησης στην ιταλική εταιρία Ferrovie, που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2016, ήταν 45 εκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε αποθεματικό 40 εκ. ευρώ. Κατά πάσα πιθανότητα, από το αποθεματικό αυτό θα μείνει στους αγοραστές το ποσό των 25 εκ. ευρώ.Επομένως, το πραγματικό τίμημα της αγοραπωλησίας θα ανέλθει στο ποσό των 20 εκ. ευρώ.

Μόλις προχθές, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε να επιχορηγήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή τους Ιταλούς αγοραστές, με το ποσό των 12 εκ. ευρώ από ζημίες που έπαθε η Εταιρία την περίοδο που έκλεισε, λόγω του προσφυγικού, η σιδηροδρομική γραμμή της Ειδομένης (Δεκέμβριος 2015-Φεβρουάριος 2016), δηλαδή πριν την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Έτσι, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που κατηγορούσε τους προηγούμενους ότι το τίμημα των 340 εκ ευρώ στο οποίο ήθελαν να πουλήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν εξευτελιστικό, την πουλάει σήμερα με το συνολικό ποσό των 8 (οκτώ) εκατομμυρίων ευρώ (!) και μάλιστα σε πανηγυρική τελετή στην Κέρκυρα, με τν παρουσία του κ. Τσίπρα και του Ιταλού Πρωθυπουργού.

Ελπίζουμε η κυβέρνηση, με υπεύθυνους, αξιόπιστους και με διεθνή εμπειρία συμβούλους, να μπορέσει να παρακολουθήσει την εκτέλεση, έστω, αυτής της προκλητικά χαριστικής σύμβασης, ώστε η χώρα να αποκτήσει τουλάχιστον σύγχρονο σιδηρόδρομο.