“Παρανομήστε ελεύθερα, τσίλιες φυλάει η Κυβέρνηση” – Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

“Παρανομήστε ελεύθερα, τσίλιες φυλάει η Κυβέρνηση” – Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

Η κραυγή αγωνίας των  φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την απόλυτη κατάσταση ανομίας που επικρατεί στους χώρους του ήρθε να υπογραμμίσει με τον πιο έντονο τρόπο την κατάρρευση των συστημάτων της Δημόσιας Ασφάλειας στη χώρα μας.

Αυτά που περιγράφονται στην ανακοίνωσή τους, στην πραγματικότητα περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί σε πολλά σημεία της χώρας.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εργάστηκε συνειδητά και συστηματικά για να επέλθει η κατάσταση αυτή.

Read More

Στις 7 Ιουνίου ξεκινάμε τον διαδικτυακό διάλογο για τους νέους – Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017

Στις 7 Ιουνίου ξεκινάμε τον διαδικτυακό διάλογο για τους νέους – Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017

Η Ώρα Αποφάσεων, ως νέος πολιτικός οργανισμός, επιβάλλεται να ασχοληθεί συστηματικά με τη διαμόρφωση των προγραμματικών της θέσεων. Οι διεργασίες αυτές θα αποτελέσουν καταλύτη για τη σφυρηλάτηση της ταυτότητάς της αλλά και συνεκτικό παράγοντα στην επικοινωνία της με τους πολίτες.

Τα κομματικά προγράμματα που διεκδικούν την πληρότητα συνήθως είναι βαρετά, γιατί αναγκάζονται να είναι εκτεταμένα και, συνήθως, επαναλαμβάνουν αρκετά γνωστά πράγματα. Ωστόσο, η εκπόνηση προγραμματικών θέσεων είναι πολύτιμη, γιατί συμβάλλει στην παραγωγή εμπεδωμένης πολιτικής, αναδεικνύει την αξία του δημοκρατικού διαλόγου, προωθεί τη διαβούλευση και συνεισφέρει ουσιαστικά στη δημόσια ζωή.

Στην Ώρα Αποφάσεων επιλέξαμε να συνδιαμορφώσουμε τις θέσεις μας, με ανοικτές, διαδραστικές διαδικασίες μεταξύ ειδικών, πολιτικών στελεχών και συμπολιτών μας που έχουν ενδιαφέρον για επιμέρους θέματα.

Read More

Πήχης της διαπραγμάτευσης το «να μη μας φορέσουν νέο φέσι» – Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Πήχης της διαπραγμάτευσης το «να μη μας φορέσουν νέο φέσι» – Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Διαπραγμάτευση σημαίνει σχέδιο, κατανόηση του διεθνούς περιβάλλοντος, συμμαχίες και, πάνω απ΄ όλα, αξιοπιστία.

Η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης Τσίπρα δεν διαθέτει τίποτα από αυτά. Παρά την τραγική ήττα της το καλοκαίρι του 2015, με αποδοχή ενός σκληρού μνημονίου και δήλωση περί αυταπάτης, η κυβέρνηση Τσίπρα συνέχισε να πορεύεται με απειλές εναντίον των δανειστών για εσωτερική κατανάλωση και, τελικά, υποτασσόμενη στις αξιώσεις τους.

Παρά τις προειδοποιήσεις να κλείσει γρήγορα την αξιολόγηση, συνέχισε το αργόσυρτο θέατρο των δήθεν διαπραγματεύσεων, που δεν ήταν τίποτα άλλο παρά η συνθηκολόγηση στη μονιμοποίηση των μνημονίων. Κι όλα αυτά χωρίς να εξασφαλίσει έστω κάτι ελάχιστο για το χρέος και την ανάπτυξη.

Read More

Ολική Οπισθοδρόμηση – Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017

Ολική Οπισθοδρόμηση – Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017

Οι σημερινές προτάσεις του Υπουργού Παιδείας σηματοδοτούν την ολική οπισθοδρόμηση στην Παιδεία.

Είναι η Αντιμεταρρύθμιση με το βλέμμα στο παρελθόν, στην κομματοκρατία, στην αναξιοκρατία, στις υπόγειες πολιτικές συναλλαγές αλλά και στην εσωστρέφεια. Ενδεικτικά:

  • Επαναφορά του ασύλου για την προστασία της παρανομίας και της βίας σημαίνει προστασία των εξωπανεπιστημιακών ομάδων που καταστρέφουν δημόσια περιουσία και καταλύουν τους πανεπιστημιακούς θεσμούς, εμποδίζοντας την ελεύθερη άσκηση της ακαδημαϊκής δραστηριότητας. Κλείνει ξεδιάντροπα το μάτι στους ταραχοποιούς, στους μόνιμους παραβάτες και στις φασιστικές συμπεριφορές τους.
  • Επαναφορά των κομματικών παρατάξεων σε όλα τα όργανα διοίκησης σημαίνει επιστροφή στις παθογένειες του παρελθόντος και επιβολή της καταστροφικής εξουσίας των κομμάτων στους δημόσιους θεσμούς, με αποτέλεσμα την παιδεία της ήσσονος προσπάθειας. Read More
Κάθαρση, η ήττα του μίσους – Άρθρο της Άννας Διαμαντοπούλου στα ΝΕΑ, Σάββατο 27 Μαΐου 2017

Κάθαρση, η ήττα του μίσους – Άρθρο της Άννας Διαμαντοπούλου στα ΝΕΑ, Σάββατο 27 Μαΐου 2017

Το βράδυ της 6ης Ιουνίου 1933 έγινε απόπειρα δολοφονίας εναντίον του πρώην Π/Θ και αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Ελευθερίου Βενιζέλου. Ο πρωθυπουργός Παναγής Τσαλδάρης ακραίος πολέμιος του Ε. Βενιζέλου αποδοκίμασε την πράξη και δήλωσε ότι «θα συλληφθούν οι δράστες οπωσδήποτε, διότι οι υπεύθυνοι υπουργοί και αστυνομικοί δεν θα διατηρηθούν εις τας θέσεις τους, εάν δεν εκπληρώσουν μέχρι κεραίας το καθήκον τους».

84 χρόνια μετά γίνεται απόπειρα δολοφονίας εναντίον του πρώην Π/Θ, μη πολιτικού αλλά διεθνούς κύρους επιστήμονα και Προέδρου της Ακαδημίας Αθηνών Λουκά Παπαδήμου.

Read More

Ανακοίνωση για το Μουσουλμανικό Τέμενος της Αθήνας – Πέμπτη 24 Μαΐου 2017

Ανακοίνωση για το Μουσουλμανικό Τέμενος της Αθήνας – Πέμπτη 24 Μαΐου 2017

Η κατασκευή και λειτουργία του πρώτου και μόνου δημόσιου μουσουλμανικού Τεμένους στην Αθήνα είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα που αφορά την θρησκευτική ελευθερία, την ταυτότητα της χώρας, τη διεθνή της εικόνα αλλά και κρίσιμα γεωστρατηγικά συμφέροντα που συνδέονται και με το γεγονός ότι όλα τα Πρεσβυγενή Ορθόδοξα Πατριαρχεία λειτουργούν σε περιοχές με ισχυρή παρουσία του Ισλάμ.

Γι’ αυτό η απάντηση στην ανάγκη να κατασκευαστεί και να λειτουργήσει δεν μπορεί παρά να είναι θετική.

Με αφορμή το Τέμενος, αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ότι το μόνο που ενώνει τον ΣΥΡΙΖΑ με τους ΑΝΕΛ είναι η νομή της εξουσίας χωρίς όρια, χωρίς όρους, χωρίς όραμα. Ταυτόχρονα, για ακόμη μια φορά καταγράφηκε και η υπερσυντηρητική στάση της ΝΔ, η οποία δείχνει να αγνοεί ένα σοβαρό θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και ζήτημα εξυπηρέτησης των ζωτικών, γεωστρατηγικών και οικονομικών συμφερόντων της χώρας μας.

 

Αναξιοκρατία στις επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης – Μια αναλυτική προσέγγιση – Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

Αναξιοκρατία στις επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης – Μια αναλυτική προσέγγιση – Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

Αναξιοκρατία στις επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης

Μια αναλυτική προσέγγιση

Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία της δημόσιας εκπαίδευσης από την προσπάθεια εγκαθίδρυσης του κομματικού κράτους των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Στην προσπάθεια αυτή εγγράφεται και το τελευταίο σχέδιο νόμου για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων που κατέθεσε με τη μορφή κατεπείγοντος ο υπουργός. Τα βασικά χαρακτηριστικά του:

– Χλευάζει και απαξιώνει τους θεσμούς

Χλευάζει την απόφαση του ΣτΕ με την οποία κρίθηκε αντισυνταγματική η επιλογή διευθυντών με μυστική ψηφοφορία, σύμφωνα με τον προηγούμενο νόμο Μπαλτά-Κουράκη. Διότι ενώ τυπικά συμμορφώνεται, επί της ουσίας αγνοεί την απόφαση του ΣτΕ και εμπαίζει του θεσμούς της Ελληνικής Πολιτείας. Με εξυπνακίστικη, νομιμοφανή μα διόλου ηθική διατύπωση διατηρεί ως προέδρους των συμβουλίων επιλογής τους νυν Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι όμως δεν ορίζονται πρόεδροι των Συμβουλίων Επιλογής (ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ) ως κατέχοντες τη θέση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, αλλά ως “εκπαιδευτικοί με τουλάχιστον εικοσαετή (20ετή) εκπαιδευτική υπηρεσία που διαθέτουν διοικητική εμπειρία σε θέση Διευθυντή Εκπαίδευσης”. Διότι ως Διευθυντές Εκπαίδευσης, εκλεγμένοι με μυστική ψηφοφορία, από ένα σώμα διευθυντών σχολείων, των οποίων η εκλογή κρίθηκε αντισυνταγματική, θα δημιουργούσαν προβλήματα νομιμότητας και συνταγματικότητας στις νέες επιλογές.

Απαξιώνει τον Σύλλογο Διδασκόντων. Διότι για άλλη μια φορά τον καθιστά συμμέτοχο σε μια πέραν κάθε λογικής σύγχρονης διοίκησης διαδικασία επιλογής των αρεστών και τον χρησιμοποιεί για να προχωρήσει σε κομματικές επιλογές στο όνομά του. Τον καθιστά αρμόδιο να αξιολογεί και να εκφράζει γνώμη για τους υποψηφίους, η οποία όμως “συνιστά ένα επιπρόσθετο εργαλείο αντικειμενικής και αμερόληπτης κρίσης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν δεσμεύει το αποφασίζον συλλογικό όργανο”. Έτσι η αξιολόγηση/γνώμη του ΣΔ θα λαμβάνεται υπόψη όποτε βολεύει και νομιμοποιεί τις προειλημμένες αποφάσεις.

Απαξιώνει τους Σχολικούς Συμβούλους και γενικά τους θεσμούς της εκπαίδευσης που είναι επιφορτισμένοι με το επιμορφωτικό έργο και τη στήριξη του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών. Δεν αναγνωρίζει ως διδακτικό το έργο τους, ενώ την ίδια στιγμή αναγνωρίζει ως διδακτικό το έργο εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε άδειες κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου, το έργο των στελεχών των ΚΕΔΔΥ, τη διδακτική υπηρεσία σε Α.Ε.Ι.. Αυτή η πράξη άνισης μεταχείρισης και απαξίωσης αποτελεί συνέχεια μιας προσπάθειας που ξεκίνησε με τις συνεχείς παρατάσεις θητείας, εν μέσω διασποράς φημών για κατάργηση ή υποβάθμιση των ΣΣ, και συνεχίστηκε με τη μείωση του επιδόματος θέσης των ΣΣ – των στελεχών με τα κατά τεκμήριο υψηλότερα τυπικά προσόντα. Πέραν της απαξίωσης, η πρόθεση του υπουργείου είναι προφανής: καθιστώντας το σημαντικότερο από άποψη μοριοδότησης κριτήριο το διδακτικό έργο με 10 στα 33 συνολικά μόρια και μειώνοντας τα διδακτικά έτη των ΣΣ, ουσιαστικά τους αποκλείει από τις επιλογές διευθυντών.

Απαξιώνει τους ίδιους τους/ις Διευθυντές/ντριες καθιστώντας τους δέσμιους και υπόλογους στους κομματικούς και συνδικαλιστικούς τους πάτρωνες.

– Συνιστά υποχώρηση σε σχέση με τον Ν.3848/10 και υποτάσσει στον κομματικό έλεγχο τις επιλογές

Συνιστά διαχρονικό πρόβλημα ο τρόπος συγκρότησης και λειτουργίας των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων ΠΕ και ΔΕ (ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ) ως συμβουλίων επιλογής διευθυντών. Τα βήματα που έγιναν με τον ν.3848/10 για την αναβάθμιση του κύρους των συμβουλίων θα έπρεπε να συνεχιστούν στην κατεύθυνση του ορισμού των συμβουλίων επιλογής με ευθύνη του ΑΣΕΠ, με ενίσχυσή τους με κατά τεκμήριο αμερόληπτα, ικανά, καταξιωμένα και έμπειρα μέλη, με τους αιρετούς στον ρόλο των εγγυητών του αδιάβλητου των διαδικασιών. Αντί για αυτό έχουμε υποχώρηση και το πρόβλημα αυτό εντείνεται με τους δύο τελευταίους νόμους για την επιλογή, αφού πλέον μοναδικό κριτήριο για την επιλογή των μελών των συμβουλίων είναι η κομματική και συνδικαλιστική τους ταυτότητα. Ο ρόλος των αιρετών φαλκιδεύτηκε από τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες με δικαίωμα βαθμολόγησης και απαξιώθηκε στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, αφού σε τόσες κρίσεις όχι μόνον δεν κατάφεραν να περιφρουρήσουν το αδιάβλητο και αντικειμενικό των διαδικασιών, αλλά σε πλείστες περιπτώσεις έγιναν μέρος ή πρωταγωνιστές του προβλήματος. Το τελευταίο “χτύπημα” με την προσπάθεια αγνόησης της ουσίας της απόφασης του ΣτΕ και την τοποθέτηση με πλάγιο τρόπο σε θέση προέδρου των νυν υπηρετούντων Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, ξεπερνώντας με “τερτίπια” τα προβλήματα αντισυνταγματικότητας της επιλογής τους, καταδεικνύει τις προθέσεις του υπουργείου. Οι “κομματικοί” Περιφερειακοί Διευθυντές θα επιλέξουν τα 4 από τα 7 μέλη, Πρόεδρος θα είναι ο/η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης και μένουν οι 2 αιρετοί με τα προβλήματα και τις επιφυλάξεις που αναφέρθηκαν. Μαντέψτε ποιο βάρος θα φέρουν όσοι επιλεγούν.

Συνιστά σημαντική υποχώρηση η επαναφορά της δήλωσης προτιμήσεων με την κατάθεση της αίτησης υποψηφιότητας. Η εφαρμογή αυτής της πρακτικής στο παρελθόν οδηγούσε σε μεροληπτικές κρίσεις. Ο ν.3848/10 προέβλεπε την υποβολή των δηλώσεων προτιμήσεων μετά την ανακοίνωση του πίνακα συνολικής μοριοδότησης των υποψηφίων, περιορίζοντας στο ελάχιστο τη διάθεση και τη δυνατότητα των συμβουλίων να προϋπολογίσουν τον βαθμό που “πρέπει” να λάβουν οι υποψήφιοι κατά τη συνέντευξη.

Δεν περιέχει δεσμευτική διατύπωση για τον τύπο της συνέντευξης για την αποτίμηση της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης του υποψηφίου. Ο ν.3848/10 για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, περιείχε πρόβλεψη για δομημένη συνέντευξη και για συγκεκριμένη διαδικασία (κάτι που υιοθετήθηκε και στον ν.4367/16/ Βερναρδάκη). Κατά την εφαρμογή του ν.3848/10 μάλιστα, οι συνεντεύξεις βασίζονταν σε μελέτες περιπτώσεων που ο υποψήφιος επέλεγε τυχαία από εκ των προτέρων γνωστή στους υποψηφίους “τράπεζα θεμάτων”. Ευτυχώς από το πλαίσιο του ν.3848 έχει απομείνει η μαγνητοφώνηση των συνεντεύξεων.

Ενισχύει την αρχαιότητα ως προϋπόθεση και βασικό κριτήριο επιλογής. Σε σχέση με κάθε προηγούμενο νόμο ανεβάζει τα απαιτούμενα χρόνια υπηρεσίας και τα διδακτικά, οδηγώντας σε αποκλεισμό τους νεώτερους εκπαιδευτικούς με προσόντα. Ταυτόχρονα, πριμοδοτεί εκπαιδευτικούς με τουλάχιστον 20 χρόνια υπηρεσίας, αφού τόσα χρειάζονται για να πιάσει κανείς το ανώτερο επίπεδο μορίων από διδακτική υπηρεσία.

Ανατρέπει τον συσχετισμό της βαρύτητας των επιμέρους κριτηρίων υπέρ της (αναξιολόγητης!) διδακτικής υπηρεσίας, με σημαντική μείωση της διοικητικής εμπειρίας και με υποβάθμιση της επιστημονικής συγκρότησης σε δεύτερο σε σημασία κριτήριο.

Δεν περιλαμβάνει ως κριτήριο τις αξιολογικές εκθέσεις του υποψηφίου. Δεν μπορούμε να μιλάμε για αξιοκρατική κρίση. Ούτε καν για αντικειμενική κρίση, αφού η προσωπική αξία και ικανότητα των υποψηφίων κρίνεται στο πλαίσιο μιας αδιαφανούς και διόλου συστηματικής διαδικασίας “αξιολόγησης”.

Δεν έχει πρόβλεψη για παρακολούθηση οργανωμένου προγράμματος επιμόρφωσης σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης, αφού το προβλεπόμενο από τον ν.3848/10 πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας έχει καταργηθεί από τον προηγούμενο νόμο.

Το σχέδιο νόμου αποτελεί ένα, έστω και ακούσιο (επιβεβλημένο από την απόφαση του ΣτΕ, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση), βήμα για τις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ  σε σχέση με προηγούμενες θέσεις τους. Ταυτόχρονα όμως συνιστά σημαντικότατη υποχώρηση σε σχέση με το κεκτημένο που είχε διαμορφωθεί με τον ν.3848/10 ,απο τον οποίο πρέπει να κάνουμε βήματα μπροστά και όχι πίσω. Το βάρος που πέφτει στους ώμους των μελών αυτών των συμβουλίων είναι εξαιρετικά μεγαλύτερο, διότι οι διαδικασίες είναι διάτρητες και το θεσμικό τους κύρος μειωμένο. Θύματα των αστοχιών και των αδυναμιών θα είναι εκπαιδευτικοί που έχουν μοχθήσει και αγωνιστεί για να αναβαθμίσουν τα προσόντα τους και να φανούν αντάξιοι της ευθύνης κάθε στελέχους της εκπαίδευσης. Το μεγαλύτερο όμως θύμα θα είναι το σχολείο, η Παιδεία των παιδιών μας.

 

Αξιοκρατία στο δημόσιο σχολείο – Όχι στον Νόμο Επιλογής Διευθυντών!- Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

Αξιοκρατία στο δημόσιο σχολείο – Όχι στον Νόμο Επιλογής Διευθυντών!- Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

Το ΣτΕ έκρινε πρόσφατα αντισυνταγματική τη διαδικασία επιλογής των Διευθυντών Σχολείων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης που εισήγαγε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ το 2015, επειδή δεν διασφάλιζε την αξιοκρατία και την ισότητα μεταξύ των υποψηφίων.

Από την ίδρυση του ελληνικού κράτους, η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης ήταν ένα πυρηνικό εργαλείο στα χέρια των κυβερνώντων κομμάτων. Προσπάθειες για την εφαρμογή της αξιοκρατίας έγιναν, αλλά γρήγορα ανατινάχθηκαν από τις κομματικές προτεραιότητες. Σήμερα, το προτεινόμενο από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ νομοσχέδιο επιβεβαιώνει, με νομικά τερτίπια, τη λογική των επιλογών με κομματικά κριτήρια.

Αρκετά! Η χώρα πρέπει να αλλάξει υπόδειγμα!

Η Ώρα Αποφάσεων προτείνει να υπάρξει συμφωνία και συναίνεση στις ακόλουθες αρχές που θα κάνουν εφικτή την εφαρμογή ενός στέρεου νόμου με μεγάλη διάρκεια ζωής.

Οι αρχές που θα πρέπει να διέπουν την επιλογή στελεχών:

-Οι διευθυντές στην εκπαίδευση (και σε όλη τη δημόσια διοίκηση) πρέπει να επιλέγονται απολύτως αξιοκρατικά, όχι ως αρεστοί των κομμάτων και υπόλογοι των συνδικάτων.

-Τη διοίκηση των σχολείων πρέπει να αναλάβουν οι πραγματικά πιο ικανοί, γιατί αφορά τους μαθητές και το μέλλον τους -στο οποίο οι γνώσεις και οι ικανότητές τους θα είναι το σημαντικότερο εφόδιο.

-Η διοίκηση της εκπαίδευσης πρέπει να αποκομματικοποιηθεί, όχι επειδή είναι μνημονιακή επιταγή, αλλά επειδή είναι εθνική ανάγκη. Καλό διευθυντής και καλός εκπαιδευτικός στο δημόσιο σχολείο σημαίνει ποιοτική εκπαίδευση, που αποτελεί ασπίδα στις κοινωνικές ανισότητες.

-Η διαδικασία επιλογής πρέπει να εγγυάται την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα, ώστε οι επιλεγόμενοι να εμπνέουν εμπιστοσύνη ότι θα κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους και την αξιολόγηση των συναδέλφων τους.

-Τα δημόσια σχολεία δεν μπορούν να συνδιοικούνται από τους συνδικαλιστές, γιατί τότε παύουν να είναι δημόσια. Οι συνδικαλιστές έχουν σημαντικό έργο να επιτελέσουν στη υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και τον έλεγχο των πράξεων της διοίκησης -όχι όμως να συνδιοικούν.

Τα προηγούμενα χρόνια και με τον νόμο 3848/2010 υπήρξαν τομές, οι οποίες ωστόσο ανετράπησαν από τους υπουργούς Μπαλτά – Κουράκη.

Τώρα, μετά και από την απόρριψη του νόμου από το ΣΤΕ ως αντισυνταγματικού. πρέπει να πάμε μπροστά. Χρειάζεται η μεγάλη η υπέρβαση από όλους. Είναι ώρα η επιλογή των στελεχών, σε όλη την  ιεραρχία της εκπαίδευσης, να γίνει υπό την ευθύνη ανεξάρτητης αρχής, όπως είναι το ΑΣΕΠ. Με διαδικασίες απλές, διαφανείς και γρήγορες μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα. Η αξιοκρατία στην εκπαίδευση είναι προτεραιότητα για την παιδεία και τη χώρα.   

Η Ομάδα Παιδείας της Ώρας Αποφάσεων παρουσιάζει αναλυτικά την κριτική για την νέα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας που αφορά  άμεσα 20.000  εκπαιδευτικούς και, στην ουσία, την ίδια την εκπαίδευση των παιδιών μας.

 

 

 

Ώρα Αποφάσεων για τη Δημοκρατική Συμπαράταξη – Δήλωση του Γιάννη Ραγκούση στην “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ”, Κυριακή 21 Μαΐου 2017

Ώρα Αποφάσεων για τη Δημοκρατική Συμπαράταξη – Δήλωση του Γιάννη Ραγκούση στην “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ”, Κυριακή 21 Μαΐου 2017

Η έξοδος από την κρίση για την προοδευτική παράταξη, προϋποθέτει την ανάκτηση:

1. του πολιτικού πλεονεκτήματος έναντι του νεοδεξιού λαϊκισμού,

2. του ηθικού πλεονεκτήματος έναντι του αριστερού λαϊκισμού,

3. της ενότητας των πολιτικών δυνάμεων του χώρου. 

Η Ενότητα επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την ίδρυση ενός νέου προοδευτικού φορέα με την εκλογή της ηγεσίας από την κοινωνική του βάση, με ανοιχτό μητρώο, εντός δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος.

Η Ώρα Αποφάσεων έχει λάβει τις αποφάσεις της. Θα προχωρήσουμε μπροστά με βάση το σχεδιασμό μας, δίχως να σταθούμε εμπόδιο στην ενότητα αλλά και χωρίς να επιτρέψουμε η ανασυγκρότηση της παράταξης να γίνει και πάλι θύμα ανεύθυνων τακτικισμών. 

Η εμπειρία στην πολιτική σε υποχρεώνει να είσαι επιφυλακτικός όταν οι πράξεις  δεν συμβαδίζουν με τα λόγια. Πράξεις όπως η ανάρμοστη αντίδραση στις ενωτικές προτάσεις που διατυπώσαμε από την Πάτρα και τη Λάρισα. Η καθαίρεση του εκλεγμένου Γραμματέα του ΠΑΣΟΚ λόγω σχετικής πολιτικής διαφωνίας. Η αποσιώπηση των νέων θετικών στοιχείων, που ομολογουμένως περιείχε η ομιλία της κ.Γεννηματά, από την ομόφωνη απόφαση του οργάνου στο οποίο απευθύνθηκε.

Σε κάθε περίπτωση, για τη Δημοκρατική Συμπαράταξη είναι ώρα αποφάσεων, αν πράγματι δεν ανέχεται τον αναξιοπρεπή, για την ιστορία του προοδευτικού χώρου, μόνιμο ρόλο της βοηθητικής δύναμης στον οπισθοδρομικό δικομματισμό ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ.

Οι Θεσσαλονικείς έρμαια του στρεβλού μοντέλου του ΟΑΣΘ, για μία ακόμη φορά – Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Οι Θεσσαλονικείς έρμαια του στρεβλού μοντέλου του ΟΑΣΘ, για μία ακόμη φορά – Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Η πόλη της Θεσσαλονίκης κατέληξε να διαθέτει μόνο μια επιλογή μέσου μεταφοράς: τα σημερινά λεωφορεία.

Το μοντέλο της μίας μόνο ιδιωτικής εταιρίας, επιδοτούμενης από το κράτος, που αναλαμβάνει χωρίς ανταγωνισμό, μονοπωλιακά, τις δημόσιες συγκοινωνίες, πρέπει να κλείσει τον κύκλο του σύντομα – αλλά και ομαλά, για να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Ο σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών της πόλης θα πρέπει να γίνει από την αρχή, με επίκεντρο το Μετρό, το οποίο θα συμπληρώνεται από τα δύο νέα μέσα μεταφοράς, τις ακτοπλοϊκές αστικές συγκοινωνίες και τον δυτικό αστικό σιδηρόδρομο, οι μελέτες των οποίων ήδη ολοκληρώνονται, χρηματοδοτούμενες από το ΕΣΠΑ.

Read More